Jak změnit svůj život.

Jsem ráda, že jsem konečně našla motivaci, inspiraci k tomu, abych si lehla do postele s notebookem, pozdě večer a sepsala další článek. Teď jsem se od Vee trochu oddálila, protože jsem prožívala tyhle pozdní večery trochu jinak, než jsem byla zvyklá. Nový život, noví lidé, zkouškové období. Tři zkoušky mě ještě čekají. A koho taktéž, přeji hodně štěstí. A těm, kdo je úspěšně zvládli, gratuluji.
Při přemýšlení, co by Vám mohlo udělat příjemnější jsem dala dohromady tuto myšlenku a i pár rad, jak změnit svůj život.

MYŠLENKA, která mě vedla k těmto řádkům.

Snažím se pomoct lidem okolo mě, ale i Vám. Třeba se nenašel člověk, kterému by tyto články pomohly, ale třeba se právě nějaký takový našel. Byl by to skvělý pocit. Pomoct někomu. Víme, že bohužel ne každý si pomoc zaslouží, že ne vždy se vyplácí. A tohle je asi jedna z mých slabých stránek. Projevovalo se mi to už na základní škole, na střední i mimo školní život. A těm, kteří si toto prožívají spolu se mnou, chci říct, aby zatnuli zuby řekli si: ,,Dost!" a začali žít tak, jak sami chtějí. Hlavně, aby si přestali vyčítat něco, za co nemůžou, aby uklidnili své svědomí. Protože, když máte čisté a klidné svědomí, máte klidný a hezký život. Jdeme do toho spolu. 

ZPŮSOBY, JAK ZMĚNIT SVŮJ ŽIVOT.

1. Určete si v životě, kdo je pro Vás nejdůležitější, s kým chcete trávit čas, se kterými to za to stojí. Položte si otázku, co pro Vás znamenají "lidé, které mám rád, kteří mají rádi mě, kdo jsou ti správní lidé". Popřemýšlejte nad tím, kdo Vám vždy pomohl v nouzi, kdo při Vás vždycky stál. Popřemýšlejte nad tím, kdo Vás motivoval nebo naopak Vám dával tu negativní stránku motivace, zda vůbec nějakou. Ti, se kterými trávíme čas, jsou pro nás důležití, nás ovlivňují, občas nám otevřou oči, ukážou správný směr kudy jít, upozornit na naše chyby. 

2. Upřímnost, pravda, žádné lži. To je něco, čím se řídím já, čím by se měl řídit každý člověk. Upřímnost očišťuje svědomí, nás samotné od pocitu viny, neničí nás, usnadňuje spousty věcí, i když ne vždy to tak vypadá. Že něco nějak vypadá, neznamená, že to tak je. Lži mají krátké nohy a daleko neutečou, víme všichni, všichni jsme si zažili to, co se pod touto větou skrývá. Nezapomeňte být upřímní i k sobě, nejen k okolí. Když uvidíme reálnýma očima naše chyby, dokážeme je tak lépe napravit. Je zbytečné si nalhávat něco, co není pravda.

3. Problémy byly, jsou a budou. Nikdo není dokonalý, nikdo není bezchybný, nikdo není bez problémů. I když znáte člověka, který Vám připadá věčně usměvavý, věčně šťastný, určitě problémy má stejně, jaky Vy, jako já, jako všichni. Jen je nedává znát, je s nimi vypořádaný, smířený, je vyrovnaný a snaží se je vyřešit. Snaží se proti nim bojovat, nedovolí, aby ho položily na kolena. A opět věta, kterou známe všichni. Život je boj, ale stojí za to.

4. Mám cíl, mám sny. Máte je taky? Jasně, že ano, každý máme sny, každý máme cíle. Já si za svými sny i cíli jdu, jsou pro mě jednou z hlavních priorit. I Vy? Jestli ne, tak by jste měli je do svých hlavních priorit zařadit. Protože je to něco, co je skryté uvnitř nás, je to něco, u čeho víme, že by nás učinilo šťastnými, něco, co by nám přinášelo radost. A my chceme být šťastní, chceme si splnit své sny. Pokud svůj cíl nemáte, začněte si všímat maličkostí, které Vám zlepší den, začněte si klást otázky, začněte hledat, zařaďte do snů a cílů to, co milujete, co Vás baví.

5. Jedna zkušenost za druhou. Vše špatné je k něčemu dobré. Každý problém, se kterým jste se už vypořádali, Vás něčemu naučil. Představte si třeba dítě předškolního věku. Je zvědavé, ještě neví, co ho na světě čeká, má chuť objevovat. Hraje si, prožívá chvíle se svou oblíbenou hračkou. Ale pak udělá chybu a hodí s ní tak, že se rozbije. Na základě toho, že hodilo hračkou si uvědomí, že už příště to udělat nemůže. Nemělo by to, co má rád. Na základě své chyby získalo novou zkušenost do života. Jen je třeba si uvědomit, co jsme se díky naším problémům naučili.

Vee

10 komentářů:

  1. Hezký článek, celkem jsem se nad tím zamysela :) už dlouho si říkám, že bych ve svém dosavadním životě chtěla něco změnit.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, doufám, že ti třeba alespoň trochu pomůže❤️

      Vymazat
  2. Skvělý, inspirativní článek, který mi ukazuje, jaká asi budeš osobnost. Je strašně důležité si věci, které jsi zde vyjmenovala, uvědomit a snažit se žít tak, abychom měli ze života radost! :-) Přeji i Tobě, aby ses tak cítila :) :)

    OdpovědětVymazat
  3. Pro změnu je nejdůležitější se vykašlat na to, že je něco nesmysl nebo to nejde. :)
    Díky tomu jsem tam, kde jsem. Ve 21 letech mám svoji třídu, moderovala jsem důležitý festival, hraju v orchestru, učím se finsky...
    Držím ti palce, ať se ti ve všem daří. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to koukám! Určitě máš skvělý život, přeji ti, aby ti vydržel. Hlavně buď šťastná:)

      Děkuji, nápodobně :) ♥

      Vymazat
  4. Ahoj Vee, doufám, že se nebudeš zlobit, ale na svém blogu - ve svém článku jsem si dovolila na tento tvůj članek dát odkaz. Pokud by ti to vadilo, tak to samozřejmě smažu ☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Weliothie,

      nezlobím se, naopak. Jsem ti vděčná, že si mě zmínila ve svém článku. Upřímně mi hrkla slza do očí s pocitem, který si mi dala. Teď jsi mi totiž dokázala, že opravdu mé články někomu pomáhají a jsou užitečné.

      Mockrát ti za tento pocit děkuji.

      A přeji mnoho úspěchů s hledáním sebe sama ♥

      Vee

      Vymazat

Používá technologii služby Blogger.